AKTUALNOŚCI z Gminy Dzierżoniów

2017-06-05

Na Dzień Dziecka do Krakowa

aktualności Gmina Dzierżoniów

Z okazji Dnia Dziecka 1 czerwca uczniowie klasy 4b ze Szkoły Podstawowej w Tuszynie wraz ze swoim wychowawcą Jarosławem Pawlaczkiem i opiekunką Ewą Fyszko udali się na wycieczkę do Krakowa. Okazją do wyjazdu była promocja dla dzieci i młodzieży przygotowana tego dnia przez PKP InterCity.

O 5:00 rano wszyscy stawiliśmy się punktualnie na Dworcu PKP w Dzierżoniowie, skąd pojechaliśmy do Wrocławia. Korzystając z przerwy na przesiadkę, udaliśmy się na spacer po stolicy Dolnego Śląska. Następnie ruszyliśmy w dalszą drogę.

Po przybyciu do Krakowa rozpoczęliśmy zwiedzanie. W drodze z dworca na Rynek zwiedziliśmy Barbakan - część średniowiecznych fortyfikacji, a następnie Kościół Mariacki i przepiękny ołtarz Wita Stwosza. Pod Sukiennicami na krakowskim rynku natknęliśmy się na ekipę telewizji TVP Kraków przeprowadzającej wywiady z przechodniami. Nasi uczniowie również wypowiadali się do kamery, niektórzy bez żadnej tremy, jakby robili to na co dzień.

Kolejnym punktem programu zwiedzania było Muzeum Narodowe i słynny obraz Leonardo da Vinci "Dama z gronostajem". Następnie udaliśmy się na Wawel. Tu zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem katedrę wawelską, Dzwon Zygmunta, groby królewskie i groby zasłużonych Polaków oraz wzgórze wawelskie. Wychodząc z katedry spotkaliśmy biskupa Tadeusza Pieronka, który porozmawiał z nami chwilę, następnie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie.

Wracając na dworzec zjedliśmy obiad w pierogarni, kupiliśmy pamiątki i krakowskie obwarzanki. Tuż przed północą wróciliśmy do Dzierżoniowa.

Jarosław Pawlaczek

Na Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do KrakowaNa Dzień Dziecka do Krakowa