AKTUALNOŚCI z Gminy Dzierżoniów

2016-10-05

Dowiedzieli się, jak promować swoją miejscowość

aktualności Gmina Dzierżoniów

Za nami kolejne szkolenie zrealizowane w ramach projektu, na który Stowarzyszenie "Razem dla wsi" z Owiesna pozyskało środki z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Tym razem mieszkańcy gminy Dzierżoniów uczestniczyli w ciekawych warsztatach dotyczących budowania marki miejscowości i produktów lokalnych.

Spotkanie poprowadzili Krzysztof i Barbara Margol - eksperci i współzałożyciele Nidzickiej Fundacji Rozwoju "NIDA". W 2009 w plebiscycie tygodnika "Newsweek Polska" zostali uhonorowani tytułami "Społeczników Roku", a w 2011 prezydent Bronisław Komorowski odznaczył ich Krzyżami Oficerskimi Orderu Odrodzenia Polski.

Fundacja NIDA zainicjowała m.in. powstanie Nidzickiego Funduszu Lokalnego (stowarzyszenia charytatywnego, na czele którego stanęła Barbara Margol) i utworzenie wsi tematycznej - Garncarskiej Wioski w Kamionce. Kierowana nieprzerwanie przez Krzysztofa Margola instytucja swoim wsparciem objęła kilkadziesiąt tysięcy osób na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego.

Podczas szkolenia, które odbyło się w poniedziałek 3 października w siedzibie Biblioteki Publicznej Gminy Dzierżoniów w Mościsku, przedstawione zostały przykłady dobrze funkcjonujących wiosek tematycznych. Krzysztof Margol przybliżył historię ich powstania i zakres działania. Opowiedział także o strategiach marketingowych i promocyjnych przedsiębiorstw społecznych.

Uczestnicy wypracowywali ponadto pomysły na działania marketingowe w swoich miejscowościach. Dowiedzieli się też, jak kreować lokalny produkt turystyczny.

Ekspert przybliżył również przykłady dobrych praktyk w zakresie promowania produktów turystycznych, współpracy w ramach porozumienia klastrowego oraz strategii marketingowych przedsiębiorstw społecznych.

Uczestnicy spotkania dyskutowali też na temat ofert wsi tematycznych, nad którymi aktualnie pracują. Krzysztof Margol doradzał mieszkańcom naszej gminy, jakie produkty turystyczne mogą wprowadzić w swoich miejscowościach, a także jak oprzeć ich promocję na lokalnych zasobach.

Zadanie "Idea, która łączy - wsie tematyczne sposobem na aktywizację mieszkańców i rozwój przedsiębiorczości społecznej" realizowane jest ze środków krajowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2016.

Dowiedzieli się, jak promować swoją miejscowośćDowiedzieli się, jak promować swoją miejscowośćDowiedzieli się, jak promować swoją miejscowośćDowiedzieli się, jak promować swoją miejscowość
powrót do poprzedniej strony