Dotacje na usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest

W dniu 02.08.2011 r. został przyjęty przez Zgromadzenie Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego ZGPD7 "Regulaminu finansowania przedsięwzięć związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gmin zrzeszonych w związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego ZGPD-7" w ramach, którego mieszkańcy gminy Dzierżoniów będą mogli ubiegać się o dofinansowanie na usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest.
Zgodnie z przepisami prawa "Regulamin..." wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego (przewidywany termin - II połowa września 2011 r.). Po wejściu w życie "Regulaminu..." zainteresowani mieszkańcy będą mogli składać wnioski o dofinansowanie na usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest do Związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego ZGPD-7, ul. Świdnicka 38, 58-200 Dzierżoniów.
Warunkiem realizacji zadania jest pozyskanie dofinansowania w ramach konkursu organizowanego przez Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu - I połowa września 2011 r.
Koszt zadania będzie obejmował demontaż wyrobów azbestowych, oczyszczenie terenu z azbestu oraz transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Finansowaniu podlegać będzie 100 % kosztów całościowego zadania, z zastrzeżeniem, że maksymalna dla każdej nieruchomości kwota finansowania na realizację zadania wynosi 10 000 zł. Zadanie będzie realizowała firma wybraną w przetargu przez Związek ZGPD7.
O dofinansowanie na usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest będą mogły ubiegać się osoby fizyczne, osoby prawne, przedsiębiorcy, wspólnoty mieszkaniowe, gminne jednostki organizacyjne będące właścicielami, posiadaczami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości położonych na terenie Gmin zrzeszonych w związku Gmin Powiatu Dzierżoniowskiego.
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich złożenia. Pierwszeństwo dotyczyć będzie osób fizycznych ujętych w rejestrze Związku Gmin oraz podmiotów ujętych w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest WBDA.
Do wniosku będzie trzeba dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (kserokopia aktualnego wypisu z rejestru gruntów) oraz potwierdzenie zgłoszenia zamiaru usunięcia z obiektów budowlanych elementów i materiałów zawierających azbest dokonanego w Wydziale Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Dzierżoniowie.
Szczegółowe informacje dotyczące składania wniosków, w tym termin i formularz wniosku zostaną podane w późniejszym terminie.
