Pisemny wniosek podatnika o:
- umorzenie w całości lub w części zaległości podatkowej (podatku rolnego, podatku od nieruchomości, podatku leśnego) i odsetek za zwłokę,
- odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty,
- odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej
wraz z odsetkami za zwłokę.
We wniosku należy:
- określić rodzaj podatku (podatki: rolny, od nieruchomości, leśny) oraz odsetki.
- określić numer raty, której dotyczy ulga (raty: I, II, III, IV),
- określić czy ulga dotyczy zaległości czy zobowiązania podatkowego,
- określić kwotę ulgi,
- w przypadku rozłożenia na raty, należy wskazać datę pierwszej raty.
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej określić rodzaj pomocy,
o którą się ubiega się wnioskodawca. Podatnik powinien wskazać i udokumentować zdarzenie uniemożliwiające uregulowanie należności podatkowych, zilustrować sytuację ekonomiczną swoją i swojej rodziny, co ma wpływ na poprawność
i terminowość rozpatrzenia jego wniosku.
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowych składać po terminie płatności raty.
W tym celu zobowiązany powinien dołączyć do wniosku stosowne dokumenty, tj.:
- oświadczenie o stanie majątkowym (załącznik nr 1 do pobrania)
- zaświadczenie o dochodach podatnika i domowników zamieszkujących
we wspólnym gospodarstwie domowym (ze stosunku pracy, z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, odcinki emerytur, rent, zasiłków przedemerytalnych, chorobowych itp.),
- zaświadczenie z właściwego biura pracy o pozostawaniu bez zatrudnienia
i wysokości otrzymywanych zasiłków,
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (karty leczenia szpitalnego, rachunki za lekarstwa itp.),
- dokumenty świadczące o stałych wydatkach domostwa (rachunki za energię elektryczną, czynsz, wodę, gaz, opał, itp.),
- nadto osoby prowadzące działalność gospodarczą przedkładają:
- sprawozdanie finansowe (rachunek zysków i strat),
- wykaz zobowiązań i należności,
- kopie ewidencji środków trwałych,
- w przypadku ubiegania się o pomoc de minimis do wniosku należy dołączyć - wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy
(załącznik nr 2 do pobrania)
- formularz informacji (załącznik nr 3 do pobrania)
- osoby prowadzące gospodarstwa rolne przedkładają:
- pokwitowanie odbioru padliny w przypadku upadku inwentarza żywego,
- protokół jednostki straży pożarnej o zaistniałych zdarzeniach losowych.
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę (załącznik nr 4 do pobrania)
- W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis do wniosku należy dołączyć - wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo
oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy (załącznik nr 2 do pobrania)
|