KARTA USŁUGI NR OR/08 |
---|
Nazwa usługi |
Wymeldowanie z pobytu stałego |
Dodatkowe informacje |
Zgłoszenia w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, w pok. Nr 107 na parterze lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy właściwy ze względu na położenie nieruchomości, w której mieszka, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru.
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Dokonując wymeldowania z pobytu stałego, osoba wymeldowująca się, zgłasza dane przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego". - Zgłoszenia wymeldowania należy dokonać najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu.
|
Wymagane dokumenty |
- Wypełnione i podpisane formularz "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" wg ustalonego formularza (patrz formularze).
- Ważny dowód osobisty lub paszport do wglądu.
- W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: - pisemne pełnomocnictwo do zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego, - ważny dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
Dodatkowe informacje:
- Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
- Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego.
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymeldowania dokonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
-
Formularze składane w formie dokumentu elektronicznego są uwierzytelniane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Aby uzyskać zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego z chwilą wymeldowania, należy wypełnić "wniosek o wydanie zaświadczenia".
|
Miejsce złożenia dokumentów |
Urząd Gminy Dzierżoniów ul. Piastowska 1 58-200 Dzierżoniów pok. nr 107 - na parterze
|
Opłaty |
- Czynność meldunkowa - bez opłaty.
- Opłata skarbowa za zaświadczenie w zależności od uzasadnienia wniosku - 17 zł.
- Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo - 17 zł.
Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej.
|
Termin załatwienia |
Bez zbędnej zwłoki |
Sposób odwołania |
Brak |
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
|
Sprawę załatwia |
Grzegorz Nowak telefon: 74 832-56-91 e-mail: do@ug.dzierzoniow.pl OR pokój nr: 107
|