KARTA USŁUGI NR FB/03 |
---|
Nazwa usługi |
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych - osoby prawne |
Dodatkowe informacje |
Realizacja usługi następuje na pisemny wniosek - Odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty.
- Odroczenie lub rozłożenie na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.
- Umorzenie w całości i lub w części zaległości podatkowej, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku, na raty, należy złożyć przed ustawowym terminem płatności. |
Wymagane dokumenty |
- Pisemny wniosek o udzielenie ulgi może zostać złożony przez wnioskodawcę w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
- W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis do wniosku należy dołączyć - wszystkich zaświadczeń i oświadczeń o których mowa w art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
(Dz. U. z 2023 r. poz.702) jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie załącznik nr 01 do pobrania
- Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, według wzoru z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 40) załącznik nr 02 do pobrania
- Kserokopie dokumentacji obrazującej kondycję finansową wnioskodawcy, w tym: bilans, sprawozdanie finansowe, rachunek zysków i strat, za okres 3 ostatnich pełnych lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości - potwierdzone za zgodność z oryginałem.
- Do wniosku należy dołączyć wypełniony formularz oświadczenia o stanie majątkowym przedsiębiorcy według wzoru załącznik nr 03 do pobrania
Instrukcje do pobrania:
- instrukcja wypełniania części A-C formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
- instrukcja wypełniania części D formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
|
Miejsce złożenia dokumentów |
Urząd Gminy Dzierżoniów ul. Piastowska 1 58-200 Dzierżoniów Biuro Obsługi Klienta (pok. 122)
|
Opłaty |
Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz. U. 2013 r. poz. 2111). |
Termin załatwienia |
- W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
- Sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
|
Sposób odwołania |
Od decyzji przysługuje odwołanie do samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Wałbrzychu za pośrednictwem Wójta Gminy Dzierżoniów w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
|
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.);
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz.702);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 40);
- Rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. UE L nr 2831/2831 z 15.12.2023).
|
Sprawę załatwia |
Justyna Kostuś telefon: 74 832-56-77 e-mail: j.kostus@ug.dzierzoniow.pl FB pokój nr: 124
|