Strona główna

Działki budowlane na sprzedaż w Jodłowniku

motto

AKTUALNOŚCI z Gminy Dzierżoniów

2009-05-12

Działki budowlane na sprzedaż w Jodłowniku

aktualności Gmina Dzierżoniów

W tych malowniczych górach uczniowie klas I-III ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Tuszynie pod opieką nauczycielek Małgorzaty Juraszek, Elżbiety Sakowicz i Moniki Adamskiej spędzili trzy słoneczne dni.

Wycieczka odbyła się w dniach 21-23 kwietnia 2009 roku. W trakcie jej trwania dzieci poznawały atrakcje Karpacza, Szklarskiej Poręby i Kowar oraz podziwiały urodę Karkonoszy w czasie wędrówek górskich. Noclegi miały miejsce w Karpaczu, w pensjonacie, z którego tarasu rozlegał się przepiękny widok na Śnieżkę - najwyższy szczyt tego pasma górskiego i w ogóle Sudetów.

Program wyprawy był bogaty. I tak już w pierwszym dniu zwiedziliśmy Muzeum Zabawek i Lalek w Karpaczu założone przez sławnego Henryka Tomaszewskiego twórcę Wrocławskiego Teatru Pantomimy, gdzie dzieci miały okazję obejrzeć zabawki nie tylko z różnych okresów, ale także z innych krajów. Potem pokonując długą trasę pieszo dotarliśmy do potężnej zapory na rzece Łomnica, a potem do skoczni narciarskiej "Orlinek", na której Adam Małysz ustanowił rekord skoczni. Dalsza część wędrówki zaprowadziła nas do świątyni Wang. Jej osobliwość polega na tym, że w całości zbudowana jest z drewna bez użycia gwoździ, a drewno zakonserwowane jest w taki sposób, że przetrwała ponad 800 lat.

Następnego dnia obejrzeliśmy w miniaturkach najpiękniejsze zamki Dolnego Śląska za sprawą wizyty w Parku Miniatur w Kowarach – znajdowała się tam również miniatura Kościółka Pokoju ze Świdnicy oraz wspaniały zamek "Książ". Dowiedzieliśmy się jak pracochłonne jest wykonanie takich miniatur. Potem odbyła się wędrówka górska do ruin Zamku Chojnik, gdzie poznaliśmy jego legendę oraz podziwialiśmy piękno Kotliny Jeleniogórskiej z wieży zamku. Tego dnia dotarliśmy także do największego w Karkonoszach Wodospadu Kamieńczyka, który ma 27 m wysokości oraz Wodospadu Szklarki w Szklarskiej Porębie.

W ostatnim dniu wycieczki spacerowaliśmy ulicami malowniczego Karpacza, był czas na zakup pamiątek. Samodzielne zakupy to duże wydarzenie w życiu małego ucznia. Nie zawsze kupiona pamiątka symbolizowała miejsce pobytu, ale ważne, że była osobiście wybrana i zapłacona. Po obiedzie tego dnia odbyło się słodkie zakończenie wycieczki, bo udaliśmy się do cukierni, gdzie degustowaliśmy pyszne desery.

Podczas pobytu na wycieczce dzieci wykazały dużą samodzielność, popisały się niezłą kondycją, a najwytrwalsi turyści zdobywali punkty do Górskiej Odznaki Turystycznej. Piękna, słoneczna pogoda dodatkowo zwiększyła atrakcyjność naszego pobytu w Karkonoszach.