KARTY USŁUG Gminy Dzierżoniów

KARTA USŁUGI NR  OR/04
Nazwa usługi
Wydawanie zaświadczenia z ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych
Dodatkowe informacje
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Wydanie zaświadczenia z Rejestru Mieszkańców:
Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wydanie zaświadczenia z rejestru PESEL:
Dowolny organ gminy wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wniosek można złożyć w następującej formie:
  • osobiście,
  • listownie za pośrednictwem operatora pocztowego,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP

Pozyskanie zaświadczenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej ePUAP:
  1. Przejdź do ePUAP;
  2. Zobacz Katalog Spraw;
  3. Sprawy ogólne;
  4. Pisma do urzędu (Proszę rozwinąć listę: pokaż więcej);
  5. Pismo ogólne do podmiotu publicznego;
  6. Załatw sprawę.
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia wg ustalonego formularza.
  2. Ważny dowód osobisty lub paszport.
  3. Tytuł prawny do lokalu w przypadku wydania zaświadczenia o braku osób zameldowanychpod wskazanym adresem.
Pobierz wniosek
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Dzierżoniów
ul. Piastowska 1
58-200 Dzierżoniów
Referat Organizacyjno-Administracyjny i Spraw Obywatelskich (OR) - pok. nr 107
Opłaty
  • za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku/ilości osób zameldowanych w lokalu - 17 zł,
  • za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł,
  • za wielojęzyczny standardowy formularz - tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia - 17 zł
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie do sprawy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni.
Sposób odwołania
Nie przysługuje.
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz - tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:
  • wniosek,
  • dowód osobisty lub paszport,
  • oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego.
Sprawę załatwia
Grzegorz Nowak
telefon: 74 832-56-91
e-mail: do@ug.dzierzoniow.pl
OR pokój nr: 107