KARTY USŁUG Gminy Dzierżoniów

KARTA USŁUGI NR  FB/02
Nazwa usługi
Zezwolenie na wykreślenie hipoteki / wydanie zaświadczenia na wykreślenie hipoteki
Dodatkowe informacje
Realizacja usługi następuje na wniosek
Wymagane dokumenty
  • wniosek o wydanie zezwolenia / zaświadczenia na wykreślenie hipoteki (załącznik nr 01 do pobrania)
  • aktualny wypis z Księgi Wieczystej - do wglądu.
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej

Obowiązek załączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii dowody zapłaty określa Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U. z 2017r. Nr 187, poz. 1330).

Jeśli wpis w księdze wieczystej dotyczy Skarbu Państwa organem właściwym do załatwienia sprawy jest Bank Gospodarstwa Krajowego, kontakt BGK Linia, tel.: 801 598 888 lub 22 599 8888.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Dzierżoniów
ul. Piastowska 1
58-200 Dzierżoniów
Biuro Obsługi Klienta (pok. 122)
Opłaty
  • Opłata skarbowa z wydanie zezwolenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 82,00 zł.
  • Opłata skarbowa z wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.
Termin załatwienia
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Sposób odwołania
Brak trybu odwoławczego.
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U. z 2019 r. poz. 2204).
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740).
  • Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r., Kodeks Postępowania Cywilnego (Dz. U z 2020 r. poz. 1575).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2020 r. poz. 1546 ze zm.).
Sprawę załatwia
Ewa Turczyńska
telefon: 74 832-56-78
e-mail: e.turczynska@ug.dzierzoniow.pl
FB pokój nr: 124